© © 2026 Deniz Ticaret Gazetesi

Aday Olduğunu Açıkladı

Recep Düzgit, İMEAK DTO Başkanlığına Adaylığını Açıkladı.

İMEAK Deniz Ticaret Odası (DTO) Meclis Başkan Yardımcısı Recep Düzgit, Haziran Ayı Meclis Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, 2026 yılı Ekim-Kasım aylarında gerçekleştirilecek Oda ve organ seçimlerinde Yönetim Kurulu Başkanlığına aday olduğunu açıkladı.

Konuşmasına, mevcut Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran’a teşekkür ederek başlayan Düzgit, Kıran’ın yaptığı konuşmanın oda kültürü açısından önemli bir örnek teşkil ettiğini söyledi.

“Kendisi bugün hepimize çok değerli bir mesaj verdi” diyen Düzgit, “Görevler gelip geçer, kurumlar kalır. Makamlar kişilere ait değildir. Onlar üyelerimizin bize emanet ettiği sorumluluklardır. Ortaya konulan bu yaklaşımın odamızın kurumsal kültürüne uzun yıllar örnek olacak bir duruş olduğuna yürekten inanıyorum” ifadelerini kullandı.

“Bu Görevler Ciddi Fedakârlık ve Emek İster”

Oda yönetiminde görev almanın dışarıdan göründüğü kadar kolay olmadığını vurgulayan Düzgit, bu makamların ciddi sorumluluk ve özveri gerektirdiğini belirtti.

“Bu görevleri layıkıyla yapacaksanız çok ciddi fedakârlık, emek ve doğruluk ister. Kişilerin ne söylediklerinden çok ne yaptıklarının önemli olduğunu yıllar içinde öğrendim” diyen Düzgit, denizcilik sektöründeki tecrübesinin 32 yıla dayandığını ifade etti.

“Artık Daha Büyük Sorumluluk Altında Hizmet Etme Zamanı”

Boğaziçi Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu olduğunu, ekonomi hukuku alanında yüksek lisans yaptığını belirten Düzgit, denizcilik sektöründeki çalışmalarına 1994 yılında Türk Boğazları Deniz Trafik Tüzüğü çalışmalarıyla başladığını, 1995 yılından bu yana da Deniz Ticaret Odası bünyesinde çeşitli görevlerde bulunduğunu söyledi.

Odanın çalışma düzenini, sektörün ihtiyaçlarını ve üyelerin beklentilerini yakından bildiğini vurgulayan Düzgit, şu açıklamada bulundu:

“Bugün geldiğim noktada, odamızın çalışma düzenini, sektörümüzün ihtiyaçlarını, üyelerimizin beklentilerini ve denizciliğimizin karşı karşıya bulunduğu sorunları yakından bilen bir kardeşiniz olarak huzurlarınızdayım. Bütün bu birikim ve tecrübeyle artık odamıza daha büyük bir sorumluluk altında hizmet etme zamanı geldiğine inanıyorum."

Göreve seçilmeleri halinde istişareyi, birlik ve beraberliği yönetim anlayışlarının temelinde tutacaklarını belirten Düzgit, sektörün ulusal ve uluslararası rekabet gücünü artırmayı, Oda organları arasındaki iletişimi güçlendirmeyi ve üyelere daha etkin hizmet sunmayı hedeflediklerini kaydetti.”

Adaylığını Resmen İlan Etti

Konuşmasının sonunda adaylık kararını açıklayan Düzgit, “Bu inançla ve sizlerden aldığım güçle, 2026 yılı Ekim-Kasım aylarında yapılacak olan İMEAK Deniz Ticaret Odası organ seçimlerinde, liyakatli, tecrübeli ve sektörümüzün tüm kesimlerini temsil edecek güçlü bir ekiple Yönetim Kurulu Başkanlığına aday olduğumu huzurlarınızda açıklıyorum” dedi.

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER